עלות ייצוג משפטי לתביעת פיצויים עקב תאונת דרכים

  • כל מי שעומדת לו זכות תביעה עקב נזק גוף בתאונת דרכים רשאי לבחור להיות מיוצג בהליך על ידי עורך דין.
  • תעריף שכר טרחת עורך דין תאונת דרכים עבור ניהול תביעת פיצויים לנפגע תאונת דרכים קבוע בחוק ולא ניתן למיקוח.
  • תשלום שכר טרחת עורך דין בדרך כלל מנוכה בסיום ההליך, מסכום הפיצויים הכולל שיקבל הנפגע.
  • נפגע תאונות דרכים ששילם שכר טרחת עורך דין בסכום גבוה יותר מהקבוע בחוק, יהיה זכאי להשבת הסכום ששולם ביתר.

החוק הישראלי מטיל חובת תשלום פיצויים לכל מי שנפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו נזקי גוף כתוצאה מכך. כהסדר משלים לחובת הפיצויים, קובע החוק, כי כל רכב מנועי יבוטח בפוליסת ביטוח חובה. מדיניות זו מבטיחה למעשה כי כל מי שייפגע חלילה בתאונת דרכים יוכל להיפרע בקבלת פיצויים מהחברה המבטחת, ואף ישולמו עבורו שכר טרחה של עורך דין.

שכר טרחת עורך דין בטיפול בתביעות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

נפגע תאונות דרכים רשאי לבחור להיות מיוצג על ידי עורך דין לאורך כל ההליך למימוש זכותו לפיצויים. החוק קובע, כי תעריף שכר טרחת עורך דין עבור ניהול תביעת פיצויים לנפגע תאונת דרכים, לא יעלה על השיעורים הבאים:

  • 8% בצירוף מע”מ מסך הפיצויים הכולל במקרה שהושגה פשרה טרם הגשת תביעה לבית המשפט.
  • 11% בצירוף מע”מ מסך הפיצויים הכולל במקרה של פשרה לאחר הגשת תביעה וטרם מתן פסק דין.
  • 13% בצירוף מע”מ מסך הפיצויים הכולל במקרה שניתן פסק דין.

סכום קבוע מראש

קיימת אפשרות נוספת לתשלום שכר טרחת עורך דין, בהסכמת הצדדים – תשלום מוסכם מראש. כלומר, הנפגע ועורך הדין יכולים להסכים מראש על סכום קבוע שישולם עבור ניהול הליך התביעה וללא כל קשר לתוצאה.

אופן יישוב התביעה ומיקסום גובה הפיצויים

משך ההחלמה והשיקום כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים עשוי לקחת זמן מה. מלבד זאת, גם לצורך חישוב הפיצויים יידרש זמן מה של המתנה, על מנת שיהיה ניתן לאמוד את הנזק ולאמוד את השלכות הפגיעה על עתידו של הנפגע. מומלץ מאוד להקדיש את מלוא האנרגיה לתהליך ההחלמה, ולהשאיר את הטיפול למימוש קבלת הפיצויים לעורך דין מומחה שינחה וידריך את הנפגע כיצד לפעול כראוי כבר בראשית הדרך. על ידי פניה מוקדמת ככל האפשר לעורך דין מומחה בטיפול בזכויות נפגעי תאונות דרכים יוכל הנפגע לדעת את מלוא זכויותיו ולפעול למיקסום גובה הפיצויים המגיעים לו עקב הפגיעה בתאונה.

אופן ניהול ההליך מול חברת הביטוח והדרך להסכמה עימה על גובה הפיצויים או על הזכות להם, משתנה בין מקרה ומקרה, כך שקשה לחזות מראש אימתי יסתיים ההליך. ישנם מקרים בהם חברת הביטוח מאלצת את הנפגע לפנות לבית משפט לצורך מימוש זכויותיו, כאשר דוחה היא על סף את דרישת הפיצוי, או לחלופין, מציעה סכום נמוך מידי שאין בו כדי לכסות על מלוא הנזק שנגרם לנפגע. לכן, מומלץ מאוד לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין שמתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים.

* האמור לעיל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני והעושה שימוש בתוכן עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו.
ייעוץ ראשוני