תאונת דרכים גם ברכיבה על סוס

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תאונת דרכים מוגדרת כמאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרת תחבורה. רכב מנועי כאמור מוגדר בחוק, “רכב הנע בכוח מכני על פני הקרקע ועיקר ייעודו לשמש תחבורה יבשתית, לרבות רכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנוע בכוח מכני בכביש, רכב נגרר או נתמך על ידי רכב מנועי ולמעט כיסא גלגלים, עגלת נכים ומדרגות נעות”.

בית המשפט קבע שנפילה מסוס עלולה להיחשב כתאונת דרכים

מפגש בין רוכב על סוס ובין כלי רכב מנועי מסוג טרקטורון הסתיים בפגיעה קשה של רוכב הסוס שנפל ונמחץ כתוצאה מבהלת הסוס עקב הרעש של הטרקטורון. כאמור בחוק, כלי רכב מנוע מוגדר בהרחבה וכולל מנעד רחב של סוגים של כלי רכב הפועלים באמצעות כוח מכני כגון טרקטורון. בית המשפט השתכנע כי הפגיעה נגרמה עקב בהלת הסוס שהשתולל למשמע השאגה המכנית של הטרקטורון. מקרים נוספים עם סוסים שהוכרו כתאונות דרכים:

  • במהלך רכיבה על סוס בחוף הים של מדריך רכיבה על סוסים, קבוצת אופנועני שטח התקרבו אליו והרעישו. למרות שהרוכב סימן להם להתרחק, הם התעלמו, הגבירו מהירות והתקרבו ברעש לרוכב ולסוס. כתוצאה מכך, הסוס השתולל, נפל ומחץ תחתיו את הרוכב שנותר עם נכויות קשות.
  • אדם הוביל סוס בחוף הים במסגרת עבודתו, כאשר לפתע התקרב אליו טרקטורון וביצע מספר הקפות סביבם. כתוצאה מכך, הסוס החל להשתולל ולהרים את רגליו באוויר שוב ושוב עד שנחת עם רגליו על האדם שהוביל אותו וגרם לו לשברים קשים בכל חלקי גופו.
  • אופנוען רכוב על אופנוע כבד חלף במהירות לצד סוס רכוב על אדם. הסוס נבהל וניער את הרוכב מעליו שנותר עם חבלות קשות עקב כך.

מדוע חשוב שהפגיעה תוכר כתאונות דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע אחריות מוחלטת לכיסוי הנזקים באמצעות פיצויים לכל מי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, כלומר ללא צורך להוכיח מי אשם בתאונה. כהסדר משלים לכך, נקבע בחוק כי כל רכב מנועי חייב בביטוח חובה. בנוסף לכך, ובמקרים בהם לא ניתן לאתר את הרכב הפוגע, או לחלופין במקרים בהם הרכב הפוגע נעדר כיסוי ביטוחי, אזי יכול הנפגע להיפרע בקבלת פיצויים מאת הקרן לנפגעי תאונות דרכים – “קרנית”.

* האמור לעיל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני והעושה שימוש בתוכן עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו.
ייעוץ ראשוני