איך לא להחמיץ את הזכות לפיצויים עקב התיישנות תביעה לתאונות דרכים?

מי שנפגע בנזקי גוף עקב תאונת דרכים, זכאי להגיש תביעה לפיצויים על נזקיו על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במקרה כזה לנפגע בתאונת דרכים עומדת עילת תביעה ישירה נגד החברה המבטחת שנושאת באחריות מוחלטת כלפיו ללא תלות בשאלת האשם. גובה הפיצויים יועמדו בהתאם לנזקים שנגרמו כגון:

  1. הפסד ימי עבודה
  2. הוצאות על טיפולים
  3. כאב וסבל
  4. אחוזי נכות
  5. תמיכה טיפולית בעתיד

רכיבים אלה ועוד, יקבעו בין היתר את גובה הנזק והפיצוי לו זכאי הנפגע. אולם, רכיבים אלו עשויים להתגבש זמן מה לאחר המועד בו אירעה התאונה, במיוחד במקרים שמצריכים שיקום רפואי ממושך. לכן בדרך כלל מומלץ שלא להגיש תביעה לפיצויים בסמוך למועד התאונה ואף להמתין עד שהנזק יתגבש. זאת מאחר שתיתכן החמרה במצבו הרפואי של הנפגע, וככל שכבר קיבל את פיצוייו מחברת הביטוח, לא יכול הוא לתבוע על נזקים נוספים בגין אותו המקרה.

התיישנות תביעה לפיצויים עקב תאונת דרכים

תביעה לפיצויים עקב תאונת דרכים תתיישן בחלוף 7 שנים מיום התאונה.

במקרה בו הנפגע קטין, אזי תתיישן התביעה בחלוף 7 שנים מרגע הגיעו לגיל 18. כלומר, עילת התביעה לפיצויים עקב תאונת דרכים של קטין תתיישן כאשר הוא יהיה בן 25. לכאורה מדובר בפרק זמן סביר, אך כבר מראשית הדרך מומלץ לפנות לקבלת ליווי מקצועי מעורך דין אשר עוסק בדיני הנזיקין ובתביעות עקב תאונת דרכים.

התיישנות לנזק שהתגלה מאוחר מהמועד בו אירעה התאונה

במקרים בהם הנפגע סובל מנזק גוף שהתגלה באיחור, אך עקב פגיעה מאותה תאונה, תקופת ההתיישנות במקרה כזה עדין תיוותר על 7 שנים. אולם מניין הימים לעניין ההתיישנות יחל רק מהרגע בו נודע על הנזק המאוחר עקב אותה תאונה. עם זאת, במקרה של גילוי מאוחר של הנזק, התביעה עלולה להתיישן אם לא תוגש תוך 10 שנים מיום בו אירעה התאונה (המוקדם מבניהם).

התיישנות במקרה בו הנפגע נותר מחוסר הכרה

במקרה בו הנפגע נותר מחוסר הכרה עקב תאונת הדרכים, תקופת ההתיישנות בת 7 שנים תחל רק כאשר הנפגע ישוב להכרה.

* האמור לעיל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני והעושה שימוש בתוכן עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו.
ייעוץ ראשוני