כך תזכו לכיסוי מלוא ההוצאות הרפואיות בגין תאונת דרכים

למרבה הצער תאונות דרכים עלולות להתרחש בכל רגע נתון. חשוב מאוד לא לזלזל בטיפול הרפואי לאחר התאונה, גם אם נראה כי מדובר בפגיעה זניחה בלבד. נפגעי תאונת דרכים, בכל דרגה של פגיעה, זכאים לפטור מתשלום או החזר מקופות החולים על קבלת הטיפול הרפואי הקשור לתאונה. לכן, לא להסס לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי לאחר קרות התאונה. במקרים רבים מתברר דווקא שהנזק יתפתח רק כעבור זמן מה לאחר קרות התאונה.

איסוף מסמכים ותיעוד ההליך הרפואי

איסוף מסמכים ותיעוד של כל ההליך הרפואי חשובים ביותר לצורך קבלת פיצוי וכיסוי ההוצאות בגין הטיפולים הרפואיים כתוצאה מהתאונה. כל מסמך שיש בו כדי להצביע על גובה הנזק ישמש בהמשך לתמיכה בתביעה נגד חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי. עיקר המסמכים אותם חשוב לתעד לצורך קבלת פיצוי וכיסוי הוצאות רפואיות:

⦁ דו”ח טיפול רפואי ראשוני
⦁ תוצאות ממצאים רפואיים
⦁ פירוט ימי מחלה מעבודה
⦁ תלושי שכר
⦁ נסיעות לטיפולים
⦁ עזרת צד ג’

עם זאת, חשוב להימנע מצריכת יתר של טיפול רפואי שאינו נדרש. חברות הביטוח נוטות שלא להכיר במלוא ההוצאות הרפואיות, במקרים בהם הנפגע קיבל טיפול מיותר ויקר באמצאות מכוני רפואה פרטיים. מנגד, במקרים המצריכים כיסוי הוצאות בשל טיפול רפואי שמצריך מומחיות מיוחדת, חברות הביטוח עשוי להכיר בהוצאות אלה גם אם הטיפול התקבל במסגרת שירותי הרפואה הפרטית.

דיווח למשטרה על מעורבות בתאונת דרכים

תנאי נוסף לכיסוי הוצאות הטיפול הרפואי עקב תאונת דרכים הוא דיווח למשטרת ישראל על מעורבות בתאונת דרכים. את הדיווח יש לעשות ביחידת אגף התנועה של משטרת ישראל, בכל עיר, וללא חובה באזור בו אירעה התאונה. ניתן לדווח על מעורבות כאמור גם באופן מקוון, אולם בהמשך וצורך קבלת האישור המשטרתי תידרש התייצבות פיזית בתחנת המשטרה.

על הנפגע לצרף לדיווח במשטרה את הפרטים הבאים:
⦁ תעודה מזהה
⦁ פרטים של המעורבים בתאונה (שם, פרטי רכב, טלפון וכיו”ב)
⦁ אישור על קבלת טיפול רפואי

במקרה והנפגע בתאונה גם נהג ברכב, אזי יש לצרף גם:
⦁ רישיון נהיגה
⦁ תעודת ביטוח חובה
⦁ ומסמכים להוכחת הנזק לרכב (דו”ח שמאי וצילום של הפגיעה).

סיכום

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים, ולו הקלה ביותר, חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן לדווח על התאונה למשטרה. להגשת תביעה לפיצויים וכיסוי הוצאות רפואיות מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בזכויות נפגעי תאונות דרכים.

* האמור לעיל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני והעושה שימוש בתוכן עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו.
ייעוץ ראשוני